Головним завданням, яке ставить перед собою як фотограф-професіонал, так і аматор є отримання виразного якісного знімка, привертає увагу глядача. Для отримання якісної фотографії не досить просто зафіксувати якийсь цікавий момент, потрібно наповнити його якимсь смисловим відтінком. Існує безліч різних способів формування оптимальної композиції для знімка, розглянемо основні з них.

Правило перше або правило третин

Потрібно умовно розділити майбутній кадр на три рівні складові в горизонтальному і вертикальному напрямках. Якнайкращому зоровому сприйняттю будуть відповідати об’єкти, які умовно розташовуються в області перетину ліній. Тому при формуванні кадру потрібно намагатися, щоб інформаційно важливий об’єкт розташовувався або у вузлах перетину ліній або уздовж цих ліній.

Правило золотого перетину

Правило «Золотого перетину» викоистовувалося художниками і скульпторами ще багато століть тому при створенні своїх шедеврів. Справа в тому, що увага людини автоматично фокусується на декількох точках сприйманого в цей момент зображення. Таких точок виділено чотири і розташовуються вони на відстанях 3/8 і 5/8 від відповідного краю площині зображення. Наклавши уявну сітку на формований кадр, отримаємо певні вузлові точки, на яких людина акцентує свою увагу. Саме ці точки і повинні лягати на той об’єкт, який ми хочемо виділити на фотографії.

Правило діагоналей

У відповідності з цим правилом, важливі елементи формованого кадру повинні якимсь чином вибудовуватися вздовж уявної діагоналі зображення. При цьому наголошується, що зображення, сформовані по лівій діагоналі – діагональ від нижнього лівого до правого верхнього кута зображення виходять більш спокійними, ніж з правого діагоналлю, для якої характерний більш динамічний характер сюжету.

Комбіноване правило діагонального і золотого перетину

У цьому випадку при формуванні фотознімку накладаються дві мережки – золотого перетину і діагональна. В залежності від смислового акценту фотографовані об’єкти групуються в тих чи інших зонах, отриманих накладенням умовних сіток.

Ефект рамки

Для фокусування уваги на якійсь частині зображення можна використовувати природну обстановку місцевості, де проходить зйомка. Наприклад гілки, дерева, огорожі і т.п. створюють як би якусь рамку, яка може відокремити акцентируемой об’єкт від інших об’єктів, розміщених на зображенні.

182