Як фотографувати їдло?

Отримати красиві, апетитні знімки їжі не так вже і просто. Адже за допомогою фотографії глядача можна як притягнути, так і відштовхнути.

Для того, щоб красиво сфотографувати їжу, необхідно використати світловідбивач, щоб підсвітити тіні. Якщо знімати на макрооб’єктив, то у вас буде виходити дуже маленька глибина різкості. Якщо подивитися роботи професійних фотографів, то основне освітлення йде ззаду, тобто це контрове світло. Адже вони використовують дуже маленьку глибину різкості.

Перший момент — це освітлення. Гарно якщо є природне освітлення. Але якщо ви використовуєте телеоб’єктив, вам максимально треба відкривати діафрагму. Вибирайте її трішки вище і під кутом над їжею. Таким чином, нам треба використати додаткове джерело освітлення, щоб висвітлити глибокі тіні від тарілки і тіні на самій їжі.

Є невелика хитрість при виборі точки зйомки — при зйомці їдла треба використати діафрагму 2,8 або 4.

Можна використати довгофокусний об’єктив або макрооб’єктив для зйомки їстівних припасів. Ставимо тарілку ближче до вікна, так щоб світло падало ззаду.

І при цьому треба буде заповнити ті тіні, які утворюються при використанні контрового світла. Якщо подивитися журнал про подорожі, то практично кожен з них містить фотографії їжі, яку можна спробувати в тій або іншій країні. Розмістіть її навпроти світла звідки воно падає: з вікна або іншого джерела. Якщо ви знаходитеся в ресторані, то можете використати просту білу серветку з паперу або ганчірку. Важливо навести точний фокус, від цього залежить зовнішній вигляд фотографії. У вас може бути дуже маленька частина зображення у фокусі, а решта — ні. Можна використати природне світло від вікна.

Друга важлива особливість при фотографуванні їжі: враховуйте кут падіння світла. Виставляйте мінімальне число діафрагми, яку дозволяє виставити ваш об’єктив. Так, ми отримуємо спрямований шматочок світла ззаду згори під кутом що падає на тарілку. При цьому максимально наближаємося до їжі. Маленький рефлектор дуже зручно розташувати де вам треба. Оскільки ніби ви сидите над тарілкою, тому що так ваші знімки виглядатимуть натуральніше і привабливіше для глядача.

Зверніть увагу на роботу фотографів, які працюють з їжею:

Приклад фотографування їжі.

Як фотографувати в студії з постійним освітленням?

Фотографування в студії — жанр фотографії, що вимагає досвіду і вправності. Новачкові, що перший раз потрапив в студію, буде складно розібратися з освітлювальними приладами і підібрати навіть найпростішу схему освітлення. Але в цьому випадку є вихід з ситуації. Адже в студії можна знімати не лише з імпульсним освітленням, але і з постійним. Така робота дещо простіша. У неї є свої особливості.

Передусім перед початком зйомки варто визначитися, в якій студії ви зніматимете. Вибір студій зараз дуже великий. Слід звернути увагу на інтер’єрні фотостудії. У таких приміщеннях для вас вже буде облаштовано творчий простір для отримання цікавих фото. Оренда інтер’єрних студій, само собою, дорожче від звичайних. Але це того коштує. Заощадивши і орендувавши просту студію з білим фоном і порожнім залом (за невеликі гроші — ще і крихітним), вам буде складно отримати цікаві фотографії. Це має сенс, якщо вам треба зробити фотосессію для каталогу одягу (модель в різному одязі на білому фоні). Якщо ж мета фотосесії — створення творчих  фотографій зі своєю атмосферою, то варто подумати про інтер’єрну фотостудію.

Що стосується освітлення, у більшості студій воно імпульсне. Те, є ви працюватимете із спалахами. У деяких студіях є і лампи постійного світла. З ними простіше працювати, оскільки вам відразу буде видний результат. Мінуси постійного освітлення в тому, що з ним важче працювати моделі — вона відчуватиме постійне яскраве світло в очі і перегрівання від потужних ламп. І це зазвичай коштує дорожче. Штучне постійне світло зазвичай використовують для відеозйомок. Є і інший варіант — природне постійне світло. Про це і піде мова далі.

При роботі в студії без спалахів, єдине джерело природного світла — світло з вікна. Тому, якщо ви маєте намір знімати з таким світлом, бронювати студію слід у світлий час доби. По-друге, не кожна студія для цього може підійти. У деяких вікна занадто малі, в деяких вони можуть буди взагалом відсутніми.  Це треба обов’язково враховувати. Коли ви врахували усі вищеописані чинники, знайшли гарну студію, знайшли модель — що робити далі?

Тепер зверніть увагу на вашу техніку. Для роботи з природним освітленням знадобитися світосильна оптика. Забудьте про кітовий об’єктив. У ідеалі у вас має бути 50мм 1.2 або 85мм 1.2 або 35мм 1.4. В крайньому випадку, об’єктив зі світлосилою 2.8.

Наступний момент — позування для моделі. Це тема для окремої статті. Варто підкреслити, що модель має почувати себе комфортно і у вас з нею має бути емоційний контакт. Ці два моменти вже дають 80% успіху.

Маючи відповідну техніку, вдало підібране місце для зйомки, підготовлену модель і м’яке світло з вікна, вам залишається шукати виграшні ракурси і покладатися на свій смак. Тут складно радити щось конкретніше, оскільки це залежить від кожного індивідуально.

Приклад фотосесії в студії.

Робота проходила як з імпульсним, так і з постійним освітленням.

Канал Youtube Olegasphoto

Тепер з моїми роботами можна ознайомитися на каналі Youtube.

На цьому каналі можна ознайомитися з:

  •     відео з фотосесій
  •     слайд шоу моїх попередніх робіт
  •     тестовими відео фототехніки

Завдяки відео з фотосесій можна буде ознайомитися з процесом зйомок і подивитися на те, що відбувається поза кадру. Така можливість, я вважаю, буде корисною як потенційним клієнтам, так і іншим фотографам.

З допомогою слайд шоу можна в зручній і швидкій формі проглянути мої попередні роботи.

Тестові відео об’єктивів (в майбутньому, можливо, і іншої техніки) будуть цікаві фотографам, що думають про купівлю нової техніки. Такі відео я розміщую на додаток до вже написаних оглядів і статей.

Відео орігінальних фотосесій: