Як обрати фотографа на весілля?

Фотографії — складний товар. Грамотно оцінити їх з натхнення, не покладаючись на певні принципи і канони вельми проблематично. Щоб розпізнати фотографа, який вміє добре знімати, потрібно знати декілька нюансів цього ремесла.

Поганого фотографа можна обчислити за такими огріхів, як провали в тіньових місцях (погана деталізація фону) і використання штампів. А найстрашніше, що може бути на весільних знімках, це — неприродність поз і поведінки людей на знімках. Тепер давайте конкретніше.

Пропрацьовування деталей

Пропрацьовування деталей в тіней вимагає більш ретельного розгляду. Хороший документальний знімок, зроблений під час церемонії в РАГСі, не повинен мати провалів. Його завдання — зберегти всі деталі зовнішнього вигляду нареченого і нареченої для сімейної історії. Є інший тип фотографій — художні фотографії — з свідомо завищеними контрастом. Часто такі фото робляться в чорно-білому варіанті. На таких знімках тіні можуть провалюватися, привертаючи тим самим увагу глядача до світлим ділянкам знімка.

Використання штампів

Штампами фотографи називають надокучили, часто вживані прийоми у весільній фотозйомці. Проблема штампів в тому, що вони рано чи пізно приїдаються. Коли певну техніка починають використовувати всі кому не лінь, такі знімки вже не сприймаються всерйоз. До прикладу, фото нареченої на долоньці нареченого. Сьогодні такі фото використовують хіба що в гумористичному контексті.

Крім того, багатьом напевно попадалися на очі фотографії з польоті молодятами і родичами в повітрі. Цей прийом прийшов до нас із Заходу. Коли в синьому небі ширяють молоді білозубі красиві хлопці і дівчата, це викликає посмішку. Але, коли на цьому фото ще є і старички, що намагаються подолати силу земного тяжіння, це викликає хіба що співчуття.

Ще один штамп — фото молодих на напівзруйнованих будинків і заводських руїн. У тексті звучить безглуздо, але тим не менше таких фото вистачає з надлишком. Можна зрозуміти бажання фотографа сфотографувати наречену на контрастному фоні: мовляв, краса на тлі розрухи! Але всьому є межа, не всі ідеї варто реалізовувати так буквально.

Хоча є чимало штампів, що міцно увійшли в побут весільних фотографів, які нікого не дратують і сприймаються цілком нормально. Наприклад: наречена, обіймаються берізку або поцілунок молодих на тлі мальовничого ландшафту. Це природно і відповідає моменту, тому має право на існування. Успішність сюжетів такого роду обумовлена талантом кожного окремого фотографа і особливим шармом головних героїв таких фотографій.

Підсумовуючи все вищесказане, зверніть увагу, якщо у фотографа в портфоліо багато фотографій, де наречений і наречена виглядають неприродно, задумайтеся: навіщо вам потрібна така пам’ять про день народження вашої сім’ї?

Як знімати у подорожах?

Не дарма кажуть: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути». Тому сьогодні, в еру цифрових фотоапаратів, будь-яка розповідь про подорож зобов’язаний бути доповнений фотографіями. І бажано, щоб ці фотографії були хорошої якості.

Коли ми подорожуємо і фотографуємо наше оточення, ми завжди хочемо, щоб такі знімки якщо вже не вражали, то хоча б зацікавлювали інших людей. Для цього ми викладаємо фото в соціальних мережах, обмінюємося посиланнями з друзями, робимо з фото слайд-шоу з музичним оформленням або друкуємо фотографії у вигляді альбому.

На що знімати?

Не всі готові з собою в поїздку брати громіздку професійну дзеркалку. І звичайно ж, далеко не всі туристи є професійними фотографами. Але привезти красиві фотографії може кожен, хто цього дійсно захоче.

З компактною і бюджетної камерою, наприклад, вельми важко зробити гарне розмиття заднього фону. Зате компактний фотоапарат має одну незаперечну перевагу перед дзеркальними фотоапаратами. За рахунок своїх розмірів вона завжди в будь-якій ситуації при вас. Така камера дозволяє робити фотографії там, де ви б пошкодували про залишену вдома громіздкою зеркалке. Практично будь доступною вам фототехнікою можна зробити фотографії, які потім буде не соромно показати знайомим.

Щоб навчитися гарно фотографувати, мало купити фотоапарат. Для цього потрібно багато фотографувати: підсвідомо запам’ятовувати принципи побудови кадру, шукати вдалі колірні рішення, вчитися ловити момент, а потім до місця вживати свої навички в побуті.

Інша справа, якщо ви фотографуєте професійно і збираєтеся зробити фотографії для продажу турфірмі, щоб він міг їх використовувати в своїй поліграфічної продукції. У такому разі, безумовно, немає альтернативи дзеркальній фотокамері з великим, громіздким і дорогим светосильним об’ектівом.Когда ви фотографуєте виключно для себе, то вам цілком підійде і компактна камера попроще. Бажано щоб вона мала ширококутний зум-об’єктив, ручний режим, і давала можливість зберігати фотознімки у форматі RAW.

Крім того, останнім часом виробники фотоапаратів випускають на ринок чимала кількість беззеркальних компактних камер, оснащеної якісною змінною оптикою. У таких моделях встановлена матриця формату APS, вони мають великий дозвіл, в них є можливість зйомки в темряві без істотних шумів, вони підтримують роботу із зовнішніми спалахами. Такий клас фототехніки буде відмінним супутником будь-якого туриста.

Знімати чи у форматі RAW?

Збереження знімків у форматі RAW дає вам багато переваг. Часті значні, а іноді і незначні помилки можна виправити при обробці RAW-кадрів в спеціальних програмах. Але чи всі готові провести кілька годин, а то й днів, конвертуючи знімки в RAWе у формати, які можна відтворювати на комп’ютері і викладати в соц мережі?

Насправді це нескладне питання. Сьогодні карти пам’яті всім доступні за ціною. Великі обсяги карт дозволяють зберігати фото відразу в двох форматах (у більшості камер є така функція). У такому випадку JPEG ви можете відразу переглядати на комп’ютері, а архів можна зберегти в RAW, щоб потім з ним як слід повозитися.

Завжди варто прикладати трохи додаткових зусиль і це будете винагороджені захопленням ваших друзів і знайомих. Фотографуйте, працюйте над собою і вдача посміхнеться вам.

Корисне посилання: як навичится фотографувати?

Правила формування композиції кадру

Головним завданням, яке ставить перед собою як фотограф-професіонал, так і аматор є отримання виразного якісного знімка, привертає увагу глядача. Для отримання якісної фотографії не досить просто зафіксувати якийсь цікавий момент, потрібно наповнити його якимсь смисловим відтінком. Існує безліч різних способів формування оптимальної композиції для знімка, розглянемо основні з них.

Правило перше або правило третин

Потрібно умовно розділити майбутній кадр на три рівні складові в горизонтальному і вертикальному напрямках. Якнайкращому зоровому сприйняттю будуть відповідати об’єкти, які умовно розташовуються в області перетину ліній. Тому при формуванні кадру потрібно намагатися, щоб інформаційно важливий об’єкт розташовувався або у вузлах перетину ліній або уздовж цих ліній.

Правило золотого перетину

Правило «Золотого перетину» викоистовувалося художниками і скульпторами ще багато століть тому при створенні своїх шедеврів. Справа в тому, що увага людини автоматично фокусується на декількох точках сприйманого в цей момент зображення. Таких точок виділено чотири і розташовуються вони на відстанях 3/8 і 5/8 від відповідного краю площині зображення. Наклавши уявну сітку на формований кадр, отримаємо певні вузлові точки, на яких людина акцентує свою увагу. Саме ці точки і повинні лягати на той об’єкт, який ми хочемо виділити на фотографії.

Правило діагоналей

У відповідності з цим правилом, важливі елементи формованого кадру повинні якимсь чином вибудовуватися вздовж уявної діагоналі зображення. При цьому наголошується, що зображення, сформовані по лівій діагоналі — діагональ від нижнього лівого до правого верхнього кута зображення виходять більш спокійними, ніж з правого діагоналлю, для якої характерний більш динамічний характер сюжету.

Комбіноване правило діагонального і золотого перетину

У цьому випадку при формуванні фотознімку накладаються дві мережки — золотого перетину і діагональна. В залежності від смислового акценту фотографовані об’єкти групуються в тих чи інших зонах, отриманих накладенням умовних сіток.

Ефект рамки

Для фокусування уваги на якійсь частині зображення можна використовувати природну обстановку місцевості, де проходить зйомка. Наприклад гілки, дерева, огорожі і т.п. створюють як би якусь рамку, яка може відокремити акцентируемой об’єкт від інших об’єктів, розміщених на зображенні.